-
Vježbenica Iskrica
Vježbenica za razvijanje i poboljšavanje koncentracije, vizulane percepcije i orijentacije
Pažnja, vizualna percepcija i orijentacija vještine su važne u svakoj djelatnosti i aktivnosti kojom se čovjek bavi, a predstavljaju i predintelektualne vještine važne u procesu učenja i potrebne za uspješno savladavanje čitanja, pisanja i računanja. Koncentracija pažnje omogućava djetetu usmjerenost na određenu aktivnost u određenom vremenskom periodu, bez obzira na smetajuće faktore. Percepcija predstavlja stvaranje predodžbi u svijesti na temelju informacija iz okoline, znanja i iskustva o svijetu koji nas okružuje. Vizualna percepcija je važna u procesu čitanja i pisanja jer je nužno da dijete uočava i razlikuje različite oblike, boje i veličine te njihov međusobni položaj i djelovanje u prostoru i vremenu. Također je važna percepcija vlastitog tijela kao i orijentacija na vlastitom tijelu posebice na relaciji lijevo-desno i gore-dolje kao jedan od uvjeta procesa čitanja i pisanja koje se izvode odozgo prema dolje i sa lijeva na desno.
Ova vježbenica koncipirana je upravo tako da razvija i poboljšava te vještine, uključujući i sposobnost slušanja te auditivnu percepciju i razumijevanje verbalnih uputa, od jednosložnih do višesložnih, usvajanje pojma broja i količine, učenje osnovnih boja i njihovo vizualno razlikovanje, učenje oblika i veličina, bogateći istovremeno riječnik i govorno-jezično izražavanje, pamćenje i mišljenje.
Vježbenica je namijenjena djeci od 4-6 godina kao psiholingvistička priprema u okviru opće pripreme za školu u vrtićima, kao pomoćno sredstvo u tretmanu govorno-jezičnih teškoća s ciljem razvoja subgovorno-jezičnih funkcija, te djeci rane školske dobi koja imaju teškoća u čitanju i pisanju zbog nedovoljne razvijenosti ovih vještina.
Crno-bijela tehnika omogućava preslikavanje likova, a zbog jednostavnosti strukture likova i lakoće vizualnog zapamćivanja, omogućavaju različite varijacije oblik i veličina, bojanje i izrezivanje te apliciranje u neke druge sadržaje. -
Vježbe su namijenjene djeci predškolskog i ranog školskog uzrasta, a svakako će koristiti djeci koja imaju teškoće u svladavanju vještina čitanja i pisanja, pa prema potrebi mogu poslužiti u preventivne i terapijske svrhe.